Introduce Yourself (Example Post)

This is an example post, originally published as part of Blogging University. Enroll in one of our ten programs, and start your blog right.

You’re going to publish a post today. Don’t worry about how your blog looks. Don’t worry if you haven’t given it a name yet, or you’re feeling overwhelmed. Just click the “New Post” button, and tell us why you’re here.

Why do this?

  • Because it gives new readers context. What are you about? Why should they read your blog?
  • Because it will help you focus you own ideas about your blog and what you’d like to do with it.

The post can be short or long, a personal intro to your life or a bloggy mission statement, a manifesto for the future or a simple outline of your the types of things you hope to publish.

To help you get started, here are a few questions:

  • Why are you blogging publicly, rather than keeping a personal journal?
  • What topics do you think you’ll write about?
  • Who would you love to connect with via your blog?
  • If you blog successfully throughout the next year, what would you hope to have accomplished?

You’re not locked into any of this; one of the wonderful things about blogs is how they constantly evolve as we learn, grow, and interact with one another — but it’s good to know where and why you started, and articulating your goals may just give you a few other post ideas.

Can’t think how to get started? Just write the first thing that pops into your head. Anne Lamott, author of a book on writing we love, says that you need to give yourself permission to write a “crappy first draft”. Anne makes a great point — just start writing, and worry about editing it later.

When you’re ready to publish, give your post three to five tags that describe your blog’s focus — writing, photography, fiction, parenting, food, cars, movies, sports, whatever. These tags will help others who care about your topics find you in the Reader. Make sure one of the tags is “zerotohero,” so other new bloggers can find you, too.

Pubblicato da Enzo Grazioli

Ciao a tutti piacere Enzo Grazioli provincia di (NA)ho 32 anni sono un ragazzo serio e simpatico...Attualmente non lavoro e non ci sto andando per causa un pò di dignità e non ti valorizzano per niente...il mio lavoro e fare il dissossatore ma me la cavo un po con tutto ciò che provo a fare importante farlo con voglia e interesse perchè senza interesse di perde tutto,sia la capacità che la voglia.tempo fà avevo un'attività di commercio ma non è andata bene chiuso baracca e rimboccarmi le maniche e continuare da zero come sempre,ma prima o poi sempre riuscirò a cavalmela non so come ma in un modo o nell'altro ci riuscirò a guadagnare soldi a palate importante e crederci,ma anche con una pala più piccola hahahaahha...mi trovo qui a scrivere non so il motivo non avendo nulla da fare e privo di amci Veri/la maggior parte sposati o già per le loro strade con i loro lavori o avventure ognuno ha il suo cammino e se lo semina come lo vuole) ho abbastanza tempo da trascorrere a casa come voglio e maggior parte il motivo che ho aperto questo sito e per farmi conoscere un pò e condividere qualcosa sulle nostre passioni e da chi ha il piacere di conoscermi,e lo faccio nel miglior modo possibilè essere semplici e sinceri non amo le bugie e le prese per il lato.b. sono molto ambizioso è piu forte di me...spero che prima o poi arriverà quel famoso giorno in cui tutti noi vorrebbe che arrivasse...ho aggiunto anche i miei profili di facebook e youtube..merito almeno un like? grazie per il tempo dedicato

Lascia un commento

Progetta un sito come questo con WordPress.com
Comincia ora